marketing-pisanie-pracy-magisterskiej

Na czym polega direct marketing
Direct marketing to sposób komunikowania się firmy z aktualnymi i potencjalnymi klientami – polegający na bezpośredniej relacji, będącej swoistym połączeniem reklamy i sprzedaży oraz wykorzystującej różne narzędzia komunikacyjne. Klient swoją chęć dokonania jakiejś transakcji (np. zakupu rzeczy lub usługi) może podejmować „tu i teraz”, bez konieczności odwiedzenia sklepu, siedziby firmy, czy punktu obsługi klienta. Otrzymuje ofertę maksymalnie dopasowaną do jego indywidualnych potrzeb i oczekiwań, z możliwością podjęcia decyzji i zawarcia transakcji w jak najprostszy dla niego sposób (np. poprzez e-mail, w trakcie rozmowy telefonicznej lub na spersonalizowanej stronie internetowej).

Jakich narzędzi używa marketing bezpośredni

Marketing bezpośredni używa narzędzi, które pozwalają na dotarcie do indywidualnego klienta. Są to przede wszystkim:

● direct mail
– bezpośrednia papierowa przesyłka pocztowa, mogą to być np. list lub spersonalizowany katalog bądź ulotka,
● direct e-mail
– bezpośrednia przesyłka internetowa, najczęściej w formie newslettera,
● innego rodzaju reklamy i komunikaty dystrybuowane via Internet
– spersonalizowane strony internetowe, dedykowane reklamy i oferty w portalach społecznościowych, komunikaty tekstowe zachęcające np. do wejścia na konkretną stronę, czy dokończenia rozpoczętych zakupów, bądź informujące o dostępności wcześniej oglądanego produktu, telefon – bezpośredni kontakt telefoniczny pozwalający na podjęcie decyzji o zawarciu transakcji oraz załatwienie wszelkich formalności w trakcie jednej rozmowy.

Jakie są reakcje ludzi?
Reakcje klientów są oczywiście różne (tak jak różni są ludzie), ale w dużej (przeważającej!) mierze zależą od stopnia spersonalizowania przekazu. Im wyższa personalizacja, tym na ogół pozytywniejsza reakcja klienta, który czuje się doceniony i szanowany (nie zajmujemy jego czasu i uwagi ofertami, które go nie interesują i nie dotyczą). Należy pamiętać, że funkcja marketingu bezpośredniego nie sprowadza się wyłącznie do sprzedawania – obejmuje również informowanie klientów oraz dostarczanie im tzw. wartości dodanych. Umiejętnie stosowany marketing bezpośredni spotyka się z pozytywnym odzewem odbiorców i pozwala na budowanie długotrwałych, opartych na lojalności i zaufaniu relacji klient – firma.

Czy warto inwestować w ten rodzaj marketingu?
Direct marketing to nowoczesna odsłona marketingu doskonale wpisująca się w nową rzeczywistość, w której nadrzędnym dobrem jest czas. Tempo życia współczesnego człowieka jest bardzo wysokie, a liczba rozmaitych obowiązków i chęć wywiązania się z nich sprawiają, że mamy coraz mniej czasu dla siebie i swoich bliskich. Wszystkie rozwiązania, które pozwalają na „zaoszczędzenie” tego czasu są więc pożądane i chętnie wykorzystywane. Nawiązując bezpośredni dialog z klientem i proponując mu zindywidualizowaną ofertę produktów bądź usług – maksymalnie ułatwiamy i skracamy proces decyzyjny minimalizując tym samym ilość czasu, który klient musiałby poświęcić na przejrzenie ogólnych ofert i wybranie z nich tego, co faktycznie go interesuje. Prognozuje się, że dzięki nowym technologiom i dynamicznemu rozwojowi Internetu bezpośredni marketing internetowy będzie wzmacniał swoją pozycję.

Avatar

admin

Autor od:  Listopad 13, 2018

Zostaw odpowiedź