marketing-prace-warszawa

Z roku na rok media społecznościowe rozwijają się coraz prężniej, a użytkownicy chętniej z nich korzystają. Z tego powodu również marki przykładają większą uwagę do komunikacji w social media i starają się dostosować do aktualnych trendów. W ubiegłym roku na najpopularniejszych portalach mogliśmy zaobserwować wiele zmian, które ułatwiły użytkownikom porozumiewanie się i prezentowanie contentu w interesujący sposób. Wzrosła także rola influencerów, którzy okazali się dominującym trendem ostatnich 365 dni. Chatboty zaś dały firmom nowe możliwości kontaktowania się z potencjalnymi klientami i odpowiadania na ich potrzeby. Większy środek ciężkości położono także na komunikację z pokoleniem Z, które jest odporne na reklamę i oczekuje od marek autentyczności oraz szybkiej obsługi w sieci.

W październiku pisaliśmy o 5 trendach w social media na rok 2018, które wskazał Digital Marketing Institute. Tym razem zapytaliśmy przedstawicieli kilku agencji, jakie tendencje pojawią się w social media w tym roku i przygotowaliśmy ich zestawienie wraz z komentarzami ekspertów.

Wideo dopasowane do trybu odbiorcy
Wszechobecny format wideo wymaga od marketerów uwzględnienia tejże formy komunikacji w strategii i jej rozwijania. Jednak poza tym wyzwaniem, z jakim będą musieli zmierzyć się marketerzy, będzie dopasowanie go do trybu odbiorcy, zarówno w kwestii czasu jego trwania, jak i formy wyświetlania. Wzrost popularności urządzeń mobilnych niesie za sobą konieczność tworzenia filmów wyświetlanych wertykalnie. Jak wskazują przytoczone przez HuffingtonPost raporty, użytkownicy przez 94 procent czasu trzymają swoje smartfony pionowo, a pionowe reklamy na Snapchacie są oglądane są 9 razy częściej niż standardowe.

Dlatego też jakiś czas temu do trendu tego przystosował się nawet YouTube, który jeszcze bardziej wspiera wyświetlanie w pionie. I choć z perspektywy marek może wydawać się to utrudnieniem, w rzeczywistości niesie za sobą wiele korzyści – użytkownik oglądający wideo na całym ekranie swojego smartfona lub tableta nie jest rozpraszany innymi bodźcami lub treściami, a więc cała jego uwaga jest skierowana na odtwarzany materiał. Z kolei naturalny sposób trzymania urządzenia daje użytkownikowi większą swobodę w oglądaniu treści w podróży komunikacją miejską czy innych sytuacjach, gdy przebywa poza domem lub jest w ruchu. Stąd też coraz więcej reklam w takim formacie (jak np. Adidas), teledysków popularnych twórców (jak np. Selena Gomez), a dostosowanie do takiej formy w niedalekiej przyszłości deklarują nawet światowi wydawcy tacy jak BBC.

Avatar

admin

Autor od:  Listopad 13, 2018

Zostaw odpowiedź